Forum studentów Geoinformatyki UMCS

Żeby było nam wszystkim wygodniej!

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#1 2017/12/18 14:02:34

kwiatuszek94

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2017/12/18
Posty: 3

zrob to sam

package finanse;
public class Kwota {
   private int zlote;
   private int grosze;

   public Kwota(int zlote, int grosze) {
      //sprawdzamy czy zlote i grosze są ujemne, jeśli są to   
         wyrzuca wyjątek
       if (zlote < 0 || grosze < 0) {
           throw new IllegalArgumentException();
       } else {
       //jeśli groszę wynoszą więcej niż 99 wtedy odpowiednio
          przelicza xD
           if (grosze > 99) {
        // dlatego int mamy - usuwa nam końcówkę i gdy grosze   
           = 510 to po podzieleniu ile = 5                     
               int ile = grosze / 100;             
               grosze = grosze - 100 * ile; // grosze = 510-(100*5)
    da nam wynik 10gr
    zlote = zlote + 1 * ile;    // zlote = zlote+(1*5)
           }
           this.zlote = zlote; //Przypisuje nam wartości do zmiennej
                                globalnej
           this.grosze = grosze;
       }
   }
   public int getZlote() {
       return zlote;
   }          //generujemy (PPM) - get pobiera nam dane
   public int getGrosze() {
       return grosze;
   }
   public Kwota() { } // pusty konstruktor, który tworzymy aby móc
podłączyć bean'a
// Tworzymy toString: Zamienia nam wartości liczbowe zmiennych (złotówki i grosze) na łańcuch znaków.
   @Override
   public String toString() {                       
       if (grosze > 9) {                             
           return zlote + "," + grosze;
       } else {
           return zlote + ",0" + grosze;                   
        }
  }

   public Kwota dodaj(Kwota druga) {  // Dodajemy. Jako parametr
deklarujemy "drugą" kwotę.
       int zl = this.zlote + druga.zlote;
       int gr = this.grosze + druga.grosze;
       if (gr>99){               //gdy grosze większe od 99 wtedy:
           zl ++;                 zwiększamy ilość złotówek o 1. aod 
           gr = gr - 100;         groszy odejmujemy 100
// wtedy:  gdy gr = 155 -> (nowe) gr = 155 - 100 i wtedy dostajemy dobre grosze
       }
       return new Kwota(zl, gr);
   }

   public Kwota pomnoz(int liczba){                  //Mnożenie. Mnożymy przez liczbę, dlatego ze w sklepie możemy sprzedać ilość jednego produktu.
       int gr = (this.grosze * liczba)%100;                        // gdy dzielimy z % dostajemy resztę czyli nasze grosze
       int zl = this.zlote * liczba + this.grosze * liczba / 100;  //  Przykład (int daje nam zaokrągloną wartość) zl = 4 * 5 + 65 * 5 / 100;
       return new Kwota(zl,gr);
   }
   @Override
   public boolean equals(Object o) {                         
if (this == o) return true;
       if (o == null || getClass() != o.getClass()) return false;

       Kwota kwota = (Kwota) o;

       if (zlote != kwota.zlote) return false;
       return grosze == kwota.grosze;
   }
   @Override
   public int hashCode() {
       int result = zlote;
       result = 31 * result + grosze;
       return result;
   }

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.nieuki.pun.pl www.haxteam.pun.pl www.zyciewlasne.pun.pl www.nakazdytemat.pun.pl www.tril2010.pun.pl